21 octobre 2006

Zo ben ik, zo schilder ik

'k Ben zowel zacht als tegendraads.
Sinds lang ontwaken al mijn zintuigen.

Ik ben begaan met de wereld,
eenzaamheid stilt mijn gemoed en toch,
soms, beangstigen beiden mij.

De mensheid kan me zowel razend maken als vertederen.

De steeds durende zoektocht naar een evenwicht tussen wat ik beleef en aanvoel, vindt men terug in mijn levenswerk.

Mijn schilderwerk is een weerspiegeling van mijn "ik".



"De Essentie"
Gemengde techniek - 100/80cm
Ik hou ervan de wereld te ontdekken en bij elke reis blijven er beelden in m'n hoofd waarvan ik ooit een schilderij zou willen maken.

"Vluchtig maar belangrijk"
Olie op doek - 120/120cm
Toen ik begin 2005 India bezocht, zag ik zo'n ontroerende beelden, dat ik vol ongeduld dadelijk aan het werk ging.





"De grote witte Bouddha"Olie en zand op doek - 100/140cm
Deze beelden hebben me zodanig geïntrigeerd dat ik in September 2005 eindelijk aan een oude droom begon, namelijk: beeldhouwen. Ik heb heel wat te leren, maar iedere keer ik naar de academie ga, ben ik geboeid door de mogelijkheden dat deze voor mij nieuwe expressievorm te bieden heeft!

Aucun commentaire: